Nog 39 dagen - Reisverslag uit Berghem, Nederland van Saskia, Cindy, Mary, Gertie, Regina en Brigit - WaarBenJij.nu Nog 39 dagen - Reisverslag uit Berghem, Nederland van Saskia, Cindy, Mary, Gertie, Regina en Brigit - WaarBenJij.nu

Nog 39 dagen

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Saskia, Cindy, Mary, Gertie, Regina en Brigit

19 September 2009 | Nederland, Berghem

Hoi lieve fans,

Nog 39 dagen! We zijn druk met de voorbereidingen. We hebben de rest van de groep (30 pers.) leren kennen, in de groep van de kumari school (ons dental camp van 15 pers.) zitten nog meer brabanders, dus dat wordt gezellig. Ik zal Guus Meeuwis op de mp3 zetten (incl heineken boxen) en dan kunnen we ( na het harde werken, uiteraard) nog een klein feestje bouwen. We zullen de nepalezen wel leren wat carnaval is!!
Ook onze inentingen hebben we gehad, 2 in de armen en 1 boven de bil (altijd leuk de kleine details), dus de antistoffen kunnen ondertussen hun werk gaan doen, zodat we in Nepal ons daar niet druk over hoeven te maken. Komt toch nog heel wat bij kijken, zo'n reisje naar het buitenland. Daar sta je van te voren niet echt bij stil!

Toch staan we zeker niet alleen in onze trip naar Nepal. De pot die in de praktijk staat raakt al aardig gevuld. De vriendenclub van Mary ( Krek zat) heeft een "lappen voor Nepal" avond gehouden en die heeft maar liefst 1200 euro opgebracht. De apotheker in Berghem die helemaal geweldig alles vergoedt (van de spuiten tot aan de reisapotheek), de dokterspraktijk die met alle liefde en plezier de naaldjes in ons tere velletje zet, ballonnen van de sigarenwinkel in Berghem, de hofleverancier (dental depot Dental Union) van de praktijk schenkt 500 euro en het houdt nog niet op. Een aantal van ons laten hun PR-kwalitieten (geintje van onze praktijk) goed zien en zijn druk bezig om nog meer voor elkaar te krijgen.

Een gedeelte hiervan gaat naar de stichting NOHS, zij kunnen hier goede tandartsspullen voor kopen, opleidingen verzorgen, zodat de bevolking in Nepal steeds betere tandheelkundig voorzieningen gaat krijgen. Wij, als echte gevoelsvrouwen, willen ook de mensen heel blij maken, iets tastbaars geven, waarbij ze even hun dagelijkse zorgen vergeten. Zij hebben er niets aan als wij als barmhartige samaritaan gaan fungeren en ze zakken met euro's gaan geven. Dat zijn die mensen niet gewend ( komen rond van 180 euro per jaar) dus dat gaan we dan ook zeker niet doen. Wel gaan we in Nepal zelf (aangezien we maar 17 kilo aan bagage mee mogen nemen) heel veel tandenborstels en tandpasta kopen, voorlichtingsboeken over hoe je je tanden moet poetsen geven aan de scholen waar we naartoe gaan, maar ook ballonnen geven aan de kindjes, kleurpotloden, pennen, frutsels voor in de haren van de meisjes, ouders verblijden met rugzakken waar geen gaten in zitten, kortom van die kleine dingetjes, wat voor ons zo vanzelfsprekend is om die te gaan halen, en je hen zo blij mee kunt maken.

Nu al willen wij iedereen bedanken die al zo met ons meeleven, maar we zijn nog niet weg dus mocht je nog willen bijdragen aan Nepal, ga dan op zoek naar een van ons en we weten zeker dat het op een hele mooie en dankbare plek terecht zal komen.

Liefs Regina, Brigit, Mary, Saskia, Gertie en Cindy

• 19 September 2009 - 20:59

Ilse Vissers:

Dames, heel veel plezier in Nepal. Het is een geweldig mooi land met evenzo geweldig mooie mensen. Geniet ervan en probeer naast het harde werk ook zo veel mogelijk rond te kijken, en net als ik dol te worden op Nepal. Ik vind jullie nu al top, nu de bevolking nog...

• 20 September 2009 - 13:35

Saskia, Cindy, Mary, Gertie, Regina En Brigit :

Dag lieve dames,
    SUUUUUUUPER leuk zo'n reisverslag!!!
    Wij gaan jullie zeer zeker volgen!!!!!!!!
    Succes en veel plezier met de voorbereidingen
    Groetjes Inge

• 21 September 2009 - 20:40

Dorethé:

Dag lieve collega's;
    Nou, nou wat een goed initiatief van jullie !!,geniet nog even van jullie luxe hier, voordat de spannende reis begint, maar met zoveel brabanders op pad moet dat géén probleem zijn.
    We gaan jullie zeker volgen, en vergeet vooral niet te genieten.
    Véél succes allemaal, en succes met de laatste voorbereidingen.
    Ene, zo'n reisverslag is wel héél leuk.
    Groetjes Dorethé