terug uit de bergen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Saskia, Cindy, Mary, Gertie, Regina en Brigit - WaarBenJij.nu terug uit de bergen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Saskia, Cindy, Mary, Gertie, Regina en Brigit - WaarBenJij.nu

terug uit de bergen

Door: cindy, mary, gertie en saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia, Cindy, Mary, Gertie, Regina en Brigit

08 November 2009 | Nepal, Kathmandu

hallo allemaal,

hier weer een bericht uit kawasoti nepal.
gisteren terug gekomen uit de bergen. was echt een belevenis om nooit te vergeten. vanuit kumarischool vertrokken we richting de bergen.een kleine optocht van jeeps. al snel gingen we hobbel de bobbel hoger en hoger. het uitzicht werd steeds mooier. we vertrokken heeeel vroeg zodat we langzaam aan de bergtoppen kregen te zien. echt prachtig. soms keken we echt een heel eind naar beneden, en pakte we snel een stoel vast.jaaa dat voelde toch wel safe, tegen de deur leunen dat voelde niet goed. die stond aan alle kanten open dusss maar ach alles went dus ook die bergwegen waar we op reden. lekker kletsen op de achterbank met elkaar en voor je het weet ben je al een heel eind op weg. onderweg genoeg te zien,kleurrijke mensen bleven langs het pad staan om te kijken. zij bekijken ons en wij hun. echt grappig. ook koeien en geiten kwamen we tegen waar ze vandaan kwamen?? vast uit dorpjes die niet altijd te zien waren vanaf de weg.. na wat uren rijden kwamen we aan in het dorp waar we onze eerste dental camp zouden opzetten.
onze jeeps kregen veel bekijks en wij nog meer... en wij keken weer onze ogen uit want wat zijn ze hier prachtig. de vele kleuren de neusringen gouden oorringen en dan die zongebruinde hoofden. getekend door het zware leven dat ze hier lijden. echt we kunnen niet stoppen met foto's maken en filmen.. je weet gewoon niet waar je moet kijken.
maar goed ik dwaal af, we stonden daar nog wat onwennig naast onze jeeps te wachten totdat we naar het schooltje konden. toen het zover was liepen we een voor een over het pad met links van ons een rij mensen en rechts ook een rij. hier en daar kregen we een kleurige bloemenkrans om gehangen. echt heel bijzonder. het is feest omdat wij er zijn. boven aangekomen stonden daar allemaal kleine kinderen in schooluniform blauwe pakjes..met grote ogen keken ze naar ons, echt heel lief.. oo je hart breekt wanneer je die kopjes ziet. ook van hun kregen we een bloemenkrans omgehangen. het was een kleurrijk geheel. terwijl ze de kransen omhingen zeiden ze namaste ( welkom )
daarna volgde er een aantal toespraken en even later aan het werk.. nog wat onwennig werden de klaslokalen ingericht met onze spullen.. kamer voor extractie's kamer voor scalen ( tandsteenverwijderen ) buiten de intake afijn al snel raakte we in ons ritme en stond alles klaar om te gaan werken. kan niet uitleggen hoe het voelt om dan ineens zo'n kleurrijk type in de stoel te hebben, echt apart. meestal hoef je geen neurring aan de kant te " leggen " om er goed bij te kunnen zoals je hier soms moet doen. maar eenmaal aan de gang liep het allemaal soepel en hebben we met zijn allen heel wat mensen kunnen helpen. soms vragen we via onze tolken ofdat ze pijn hebben.. want je kunt echt niet zien aan hun gezicht of ze pijn voelen. vind het ook zo apart dat ze ons zomaar vetrouwen.. maar dat doen ze zonder aarzeling, voor je het weet liggen ze in de stoel en wachten geduldig af. s' avonds onze matjes en slaapzakken in een van de lokalen gelegd... er is geen licht dus verstandig om dat eerst te doen... s' avonds ons vermaakt met de kinderen en gedanst.dit was nog maar dag 1 later verslag van de rest van de dagen in de bergen. moet nu stoppen hoop dat het een beetje overkomt want ja hoe beschrijf je zoiets.. wat een avontuur we genieten allemaal. het is zwaar zeg maar afzien maar we hebben het er graag voor over.( sorry voor type/spellings/wat dan ook fouten.)
dikke xxx voor iedereen.

• 08 November 2009 - 13:51

Sally:

Waaaaaw, wat een ervaring.... en wat hebben jullie zo te horen een "berg" aan werk verzet!!!
    Het leek wel of jullie het niet snel genoeg op konden schrijven...
    Spannend om nog meer van jullie te horen.
    Groetjes en een dikke kus voor jullie alle 6.

• 08 November 2009 - 14:57

Dinytonjiminstan:

Hoi mary en de rest geweldig wat een belefenis en fijn weer een bericht te lezen en dat jullie werk/avontuur zo goed verloopt. Heeeeel veel liefs en groetjes van ons.

• 08 November 2009 - 15:00

Marloes:

Ha Cindy en de rest,

Tjonge wat een avonturen beleven jullie toch!
    Dit zal een ervaring zijn die voor altijd bij jullie zal blijven..
    Geloof ook zeker dat het zwaar is en het gemis zal jullie wel is nekken.
    Jullie zijn al wel bijna op de helft volgensmij. Wat vliegt de tijd.
    Cin ik had afgelopen dinsdag met smam op de kindjes gepast. We waren een goed team zo met z'n 2e. Kindjes naar school met smam en dan Juul bij mij. Heb wat in de boekjes geschreven en heel veel gelachen. Het zijn alledrie schatten.

Toi toi toi en jullie kunnen het!!

Liefs Marloes

• 08 November 2009 - 16:54

Pauline:

Al het hele weekend naar jullie verslag uitgekeken! Geweldig wat jullie daar allemaal meemaken, ik ben er toch wel een beetje jaloers op dat jullie dit doen en durven. Groetjes uit ons koude Nederland.

• 08 November 2009 - 18:01

Ralph Van Ravensteij:

Hoi Gertie, mama heeft het bericht voor gelezen. Wat een leuk avontuur!Ik ben benieuwd naar de foto's en Thijs heeft ook een leuke vakantie gehad dat heeft hij allemaal al aan mij verteld.ik wens je nog veel succes met alle mensenen kinderen te helpen. Groetjes Ralph

• 08 November 2009 - 18:16

Lieke Van Dinther:

Wat een mooi verslag! Het komt heel duidelijk over en een ietsie pietsie klein beetje kunnen wij ons verplaatsen in jullie beleving...Wat bijzonder dat jullie zo kleurrijk worden ontvangen door de mensen. Het lijkt alsof ze jullie als godinnen ontvangen... Ook wij hebben weer een berichtje van de tandartsenpraktijk ontvangen voor een halfjaarlijkse afspraak dus gaan we ons daar op onze manier op voor bereiden,zonder bloemenkrans natuurlijk en een iets ander gezicht waarschijnlijk. Dames geniet van alles wat nog komen gaat dikke kus van Lieke corvin Lucas Freek

• 08 November 2009 - 18:50

Ferry:

Geweldig wat ben ik trots op jullie. Wat een ervaring. Blijf lekker genieten en leg alles goed vast dan kan ik ook mee genieten. Kusjes van ons

• 08 November 2009 - 20:06

Nancy:

Hey ladies, Wat een verhaal.Heb ernaar uitgekeken om weer iets van jullie te horen.Geweldig hoe jullie daar worden ontvangen. En zeker welverdiend.Ben zeer benieuwd naar de foto's.Geniet van de laaste 10 dagen en wij wachten weer vol spanning af op jullie volgend verslag.
    Dikke knuffel van nens

• 08 November 2009 - 20:10

Dieke:

Hallo Gertie en collega's!
    Fantastisch om te lezen wat jullie meemaken. Daar hebben we naar uitgekeken. Hopelijk de volgende keer foto's erbij???
    Groetjes, Dieke, John, Robin, Dolores en David.

• 09 November 2009 - 08:19

Antoniek:

heel fijn om te horen dat het goed met jullie gaat.
    Het is zeker een dik avontuur, ben heel benieuwd naar nog meer verhalen.
    Geniet ervan de tijd gaat snel.

groeten Antoniek

• 09 November 2009 - 09:39

Jeannette:

Geweldig om zo'n positief verslag te lezen. Dat kan alleen zo geschreven worden als je het ook echt als fantastisch ervaart. Ben zeer benieuwd naar de rest van de verhalen.
    Nog veel succes de komende dagen en geniet van dit onvergetelijk avontuur.
    groetjes Jeannette

• 09 November 2009 - 10:18

Samantha Vd Sanden:

Hallo aanstaande collega's,

Wat leuk om via een website alles bij te kunnen houden. Zo te horen hebben jullie het er goed naar je zin.
    Leuk om alle verhalen te lezen.

Vind het erg knap wat jullie doen.....

Heel veel succes en plezier en tot januari!!

Groetjes, Samantha

• 09 November 2009 - 12:07

Henriette:

Hallo Brigrietje en collega's,
    Prachtig verslag, zag het allemaal levendig voor me, wat een belevenis en wat moet dat goed voelen dat jullie dit voor deze mensen kunnen doen. Verheug me al op het volgende verhaal. groetjes en dikke kussen voor iedereen.

• 09 November 2009 - 13:38

Denise:

dikke kuzzzzzzzzzzzzzz aan Sas.

• 09 November 2009 - 14:45

Angela:

Leuk om al julie gebeurtenissen te lezen!!

Groetjes aan Cindy

• 09 November 2009 - 16:24

Mart:

Mamma heel fijn weer iets van jullie te horen. Wij willen graag foto's zien van jullie als dat kan.
    Heel veel kusjes en succes, XXXXXX
    Love you

• 09 November 2009 - 17:25

Dorethe:

Hallo Collega's;
    Goed om te horen dat alles goed gaat. Hier gaat alles goed, het is wel véél stiller in "ons" kippenhok !!
    Geniet er nog lekker van .
    Groetjes uit het koude Nederland. Enne Regina, en natuurlijk ook de rest, Hanneke is door Peter gekozen met boer zoekt Nederland!!, (ik heb wel al gehoord dat het uit is !!)
    Groetjes Dorethé

• 09 November 2009 - 19:10

Hester En Marcel:

Als je jullie verslag zo leest is het een bezienswaardigheid voor twee partijen. Het leven in de bergen zal inderdaad niet makkelijk zijn. Super om te ervaren dat de mensen zonder vragen of aarzelen zich zo aan jullie overleveren. Het goede werk dat jullie en jullie voorgangers al verricht hebben zal daar zeker aan bijdragen.
    We wensen jullie de komende dagen weer heel veel succes en wachten vol spanning op een volgend teken van leven.

Veel liefs en pas allemaal goed op jezelf.

Hester en Marcel

• 09 November 2009 - 20:04

Marco En Helma:

Hoi Mary en de rest.

Super om te horen dat het zo goed met jullie gaat. En fijn dat de mensen zo veel vertrouwen in jullie hebben. Zo te lezen is het een heel mooi land. En vermaken jullie je wel. Al zal het soms wel moeilijk zijn als je aan thuis denkt. Maar thuis gaat alles goed. Nog 1 week en dan zit het er weer op. Heel veel succes. En een dikke knuffel van ons xx Marco Helma en Mika

• 09 November 2009 - 22:39

Harm En Mark:

hoi meiden, fijn om te horen dat het allemaal zo goed gaat!! we kijken er iedere keer naar uit om een nieuw reisverslag van jullie te lezen. wat een ervaring, geniet er nog even van want voordat je het weet staan jullie alweer op schiphol. de meiden waren vorige week hier en het gaat allemaal goed met ze. ze willen lekker veel knuffelen dus daar hebben we dan ook dankbaar gebruik van gemaakt. Mary pas goed opjezelf en dikke kus van ons, H&M

• 10 November 2009 - 08:18

Cia:

Wat een belevenissen en wat een ervaringen. Kan me voorstellen dat het teveel is om allemaal goed te kunnen beschrijven maar het lukt jullie prima! We zijn er bijna echt bij.
    Hoe gaat het nu met die streefgewichten?
    Liefs voor allemaal

• 10 November 2009 - 12:56

Marion:

Fijn dat alles goed gaat, is inderdaad een heel avontuur. Hier gaat alles z'n gangetje.
    Veel plezier en lekker genieten van al jullie
    ervaringen.
    liefs Marion

• 10 November 2009 - 13:15

Karen Dansen:

Dag lieve dames,
    wat een verhalen zeg, klinkt super.

Hoe vol mbt het afzien en geniet met volle teugen!

groetjes Karen

• 10 November 2009 - 15:26

Birgit En Collegae:

Hai meiden, wat maken jullie leuke dingen mee,echt super.pas maar goed op jullie zelf,maar geniet ook vooral van alle ervaringen!!Veel groetjes, ook van Floor en Theo, Birgit.

• 10 November 2009 - 19:42

Angele:

Hey Mary, ben er een beetje laat mee, maar wens jou en de rest daar nog veel leuke ervaringen, maar als ik jullie verslagen lees zal dat wel lukken.
    xx Angele

• 11 November 2009 - 10:13

Mark, Anne En Thijs:

Tijdens ons telefonisch gesprek begreep ik dat jullie ervaringen te over hebben, veel te veel om te vertellen eigenlijk. Prachtig om te horen en we zullen dit ongetwijfeld uit de teksten in de dagboeken op kunnen maken. Maandagavond belde Mari van het BD. Jullie populariteit in Berghem en omstreken wordt nog groter aangezien er een vervolg zal gaan komen op het interview van enkele weken geleden. Geniet er allemaal van en je bent zeker weten weer een levenservaring rijker. We zullen jullie volgende week op Schiphol begroeten als helden.
    In oss gaat alles goed. Veel vriendinnen, die goed voor ons zorgen. Met andere woorden: alles is in kannen en kruiken. Mieke, Angelique, Carmen, oma en Marion verwennen ons goed.
    Veel liefs, Mark Anne en Thijs

• 12 November 2009 - 08:35

Natascha:

Hoi Mary en de rest van de dames!

Wat een bijzonder verslag. Wij vinden het super wat jullie doen Geniet ervan en over een weekje zijn jullie al weer lekker thuis. Ik ga vanmiddag jouw kleinste meisje in het water laten plonsen (ze mogen al een beetje in het diepe)! Pas goed op jullie zelf en veel succes!!

liefs jef natas jesse sam kris