pokhara, vervolg - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Saskia, Cindy, Mary, Gertie, Regina en Brigit - WaarBenJij.nu pokhara, vervolg - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Saskia, Cindy, Mary, Gertie, Regina en Brigit - WaarBenJij.nu

pokhara, vervolg

Door: cindy

Blijf op de hoogte en volg Saskia, Cindy, Mary, Gertie, Regina en Brigit

16 November 2009 | Nepal, Kathmandu

Hoi Vrienden,
Vandaag alweer de laatste dag in Pokhara, morgen vliegen we met een ietwat kleiner vliegtuig als we gewend zijn naar Kathmandu. Gisteren hebben Brigit, Saskia, Mary en ik een bezoek gebracht aan het tibetaanse vluchtelingenkamp. Er zijn er 2 in Pokhara en wij kiezen natuurlijk weer de verkeerde.Nou ja de verkeerde, het was de kleinere versie en er was niet zo gek veel bijzonders aan. Echter als we deze niet hadden gekozen hadden we de ceremonie van de tibetaanse monniken wel gemist. Deze ceremonie is 1x per jaar en het was toch wel erg indrukwekkend om te zien. Het leek een beetje op carnaval, maar dan toch anders. Hier zijn we dan ook best een tijdje gebleven, dus achteraf toch niet zo'n hele verkeerde keuze. Daarna met de taxi naar de oude bazaar, hier wat gekeken, ook niet echt wat we ervan verwachte, maar wel een straat gevonden met alleen maar tandartsen en daar een blik geworpen in een praktijk. Echt heel anders als bij ons, wel 2 kamer planning!!! maar dan iets primitiever en verre van hygienisch. Toen weer terug naar ons hotel, waar bleek dat Regina en Gertie ook al aangekomen waren, aangezien zij die avond/nacht ervoor allebei ontzettend ziek geworden zijn. De lunch in de bergen was de boosdoener en heeft hun de das omgedaan. De volgende dag zouden ze eigenlijk 8 uur moeten lopen, maar doordat ze zowel van onder als van boven leeggelopen waren, voelde ze zich beide te slap om de reis voort te zetten. Ontzettend sneu natuurlijk en balen voor hun. Als troost wilde de gids wel met hun de volgende ochtend mee naar Sarangot ( een uitkijkpunt) om de zonsopgang te bewonderen. Dit hebben we dus gedaan, want Mary, Saskia en ik hadden besloten om dan mee te gaan. Vanmorgen dus om 05.00 uur opgestaan ( wel vroeg voor de vakantie, maar je moet er iets voor over hebben) en rond half 7 was het echt wel heel mooi. Rode gloed, bergtoppen in het licht, allemaal chinezen om ons heen, je snapt het, het was een bijzondere ervaring. Gertie en Regina zijn nu naar het tibetaanse vluchtelingenkamp en Mary, Sas en ik hebben nog wat verder de berg beklommen, maar aangezien dit niet echt ons ding is ( je wordt er behoorlijk moe van) zijn we teruggegaan en heeft de taxi ons weer naar "the lake side" gebracht. Vanmiddag lekkeren luieren, ik verwacht niet dat er nog gesprongen gaat worden, aangezien het hier in Pokhara toch wel bewolkter is, als al die andere dagen die we gehad hebben ( heerlijk zonnig tussen de 25 en 30 graden) en dat is een beetje zonde voor het zicht, vandaar!
Morgen dus naar Kathmandu, hier gaan we met ons zessen de school bezoeken waar we de schoentjes voor hebben laten maken en hopen we dat het allemaal goed gekomen is. We houden jullie op de hoogte.
Veel liefs vanuit Nepal...xxxxxx

• 16 November 2009 - 08:22

Angelique:

Hallo allemaal,
    Wat een ervaringen allemaal.Ik ben heel benieuwd naar de foto's en alle leuke bijzondere verhalen. Hopelijk knap je snel weer op gertie.
    De kids en marc komen morgen nog bij ons eten en daarna ben je alweer terug.
    Het gaat allemaal goed hier dus rust nog lekker uit voor je weer in de regen van nederland stapt.De tijd is voorbij gevlogen hier ik hoop dat het jullie ook zo is vergaan.
    Groetjes Angelique en familie

• 16 November 2009 - 10:44

Dinytonjiminstan:

Hoi Mary de rest echt geweldig om jullie hebben kunnen volgen(foto's van die bekkies gauw doorgeklikt) maar vinden het ook weer mooi als Mary weer lekker terug is in Schaijk liefs goede reis allemaal.

• 16 November 2009 - 10:50

Sally:

Wat een schitterende foto's (de meesten dan...).
    Nog een paar dagen dan zien we jullie niet meer op papier maar weer life!!!
    Goeie reis allemaal!!

• 16 November 2009 - 19:08

Marco En Helma:

Hoi Mary en de rest.
    Wat een mooie foto's en wat beleven jullie veel.Jullie zijn terug in Nederland een hele ervaring rijker. Een mooie tijd om op terug te kijken.De laatste loodjes nog dames!!!!!
    Hopelijk word er niemand meer ziek. Nog veel plezier de laatste dagen. Mary zaterdag pakken we er een wijntje op. En een dikke kus van ons.

• 17 November 2009 - 09:02

Esther:

Hallo Gertie en de rest,
    Wat een ervaringen hebben jullie gehad. Jullie tijd daar is alweer bijna voorbij. Ik ben erg benieuwd naar de rest van de verhalen.
    Groetjes van Esther, Nico, Eline en Teije