Lappen voor Nepal - Reisverslag uit Berghem, Nederland van Saskia, Cindy, Mary, Gertie, Regina en Brigit - WaarBenJij.nu Lappen voor Nepal - Reisverslag uit Berghem, Nederland van Saskia, Cindy, Mary, Gertie, Regina en Brigit - WaarBenJij.nu

Lappen voor Nepal

Door: Mary

Blijf op de hoogte en volg Saskia, Cindy, Mary, Gertie, Regina en Brigit

22 September 2009 | Nederland, Berghem

Lappen voor Nepal.


Oktober 2008. We hebben vergadering in de praktijk, met als laatste punt: NEPAL.

Brigit en Regina (onze bazinnen) willen in oktober 2009 met de NOHS naar Nepal om daar vrijwilligerswerk te gaan doen. De vraag is, wie van de assistentes heeft zin om mee te gaan. Ik ben samen met een paar andere collega’s meteen enthousiast. De volgende dagen gaat het alleen maar over Nepal. Ferry (mijn man) vond het helemaal leuk en had ook meteen: Dat moet je doen. Na wat wikken en wegen, en als dan mijn ouders besluiten om 3 weken in huis te komen voor onze 3 kinderen, is de beslissing snel genomen. Ik ga me inschrijven. Ik krijg veel leuke reacties van mensen die ik vertel dat ik na Nepal ga.


Later in oktober gaan we met de vriendenclub een weekendje weg. Het thema is western. Er zijn 3 groepen, elke groep moet een schilderij maken met als thema western. Hier wordt heel hard en serieus aan gewerkt. Na dit gezellig weekend, komen twee vrienden met een idee. Ze zeiden: “iedereen bij elkaar, we hebben iets voor Mary.” Ik dacht wat krijgen we nou? Ze willen een avond organiseren waar de 3 schilderijen (die we in het weekend gemaakt hebben) veilen! En de opbrengst is voor Nepal. Wat een leuk idee!


Later, juli 2009. We krijgen bericht dat op 11 juli een speciale avond “LAPPEN VOOR NEPAL” wordt gehouden. Die avond worden de schilderijen geveild. Ook is aan iedereen van de vriendenclub gevraagd een dienst aan te bieden.

Deze worden dan op die avond aangeboden en daar kan dan iedereen op bieden. Zo gezegd zo gedaan. Aan mij (Mary) wordt gevraagd of ik die avond gastvrouw wil zijn. Natuurlijk doe ik dat!


Zaterdag 11 juli. Om 19.30u werd heel de vriendenclub bij Koen thuis verwacht. Daar werd uitgelegd wat de bedoeling was. Je moest consumptie bonnen kopen, bij de gastvrouw (30 eurocent). Wilde iemand iets drinken, moesten ze bij mij bestellen en een consumptiebon inleveren. Dat werd hard werken!


Er was ook een quiz waar je voor 1 euro per vraag aan mee kon doen. Dit waren leuke, goed bedachte (onzin)vragen over tandarts, Nepal of Krek Zat (onze carnavalsclub). Had je de vraag goed, dan was de helft van de totale inzet voor jou en de andere helft was voor Nepal.


Als laatste de 24 diensten die aangeboden waren. Enkele aangeboden diensten waren: schminken op een kinderfeestje, geheel verzorgde high tea, snowboardles van 1 uur, diner voor 2 (met de koks en bij koks), wenkbrauwen verven en epileren, taxirit naar een feest en terug, avondje sauna geheel verzorgd met drank en hapjes, geheel verzorgde bbq, een maand gratis kippeneieren ontvangen, geheel verzorgd weekend in pittoresk Westland, Laps diner inclusief drank voor twee bij de kok thuis, dag beschikking over hoogwerker voor diverse (onderhouds)werken, cursus webpagina maken, samen naar Guus Meeuwis en verblijf van een week in een huis in Frankrijk. Op veel diensten werd gelukkig flink geboden.


Het was echt een geweldige, gezellige en geslaagde avond. Aan het einde van de avond hadden de organisatoren al uitgerekend wat deze avond had opgebracht. Ik moest eerst een bedrag zeggen waar ik aan dacht. Tja, zo'n 400 euro misschien??? Ik zat er ver naast. De avond had maar liefst 1.205.80 euro opgebracht. Er gingen nog wat gemaakte kosten vanaf, ik mag 1.060 euro mee naar Nepal nemen. Wouw, echt niet te geloven.


Krek Zat: Bedankt.












  • 21 Oktober 2009 - 10:12

    Dieke:

    Nog 6 nachtjes!
    Lieve Gertie en collega's, geniet van jullie verblijf in Nepal,
    tel geen dagen, maar zorg dat de dagen tellen!
    En met jullie hulp daar zal dat zeker lukken!
    Succes!
    Dieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Berghem

Nepal2009

Recente Reisverslagen:

30 November 2009

sorry

30 November 2009

Nog meer foto's

26 November 2009

weer thuis

26 November 2009

weer thuis

20 November 2009

weer thuis!!
Saskia, Cindy, Mary, Gertie, Regina en Brigit

Actief sinds 17 Sept. 2009
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 47207

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2009 - 19 November 2009

Nepal2009

Landen bezocht: