Bergen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Saskia, Cindy, Mary, Gertie, Regina en Brigit - WaarBenJij.nu Bergen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Saskia, Cindy, Mary, Gertie, Regina en Brigit - WaarBenJij.nu

Bergen

Door: mary

Blijf op de hoogte en volg Saskia, Cindy, Mary, Gertie, Regina en Brigit

13 November 2009 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal,
Hier zijn we weer. Na onze eerste dag in de bergen gingen we de volgende dag weer een stukje verder. We hadden allemaal wel goed geslapen. Gewoon op de grond op ons inflateble matrasje. Het doet iets maar heel weinig. Onze slaapzakken waren heel lekker warm. Voor mij eigenlijk iets te warm(mary) Maar beter te warm dan te koud, zullen we maar zeggen. En... alles went Weer verder met de auto over smalle weggentjes met diepe ravijnen. De ene hobbel naar de andere. Maar het uitzicht, zo mooi.In het volgende dorp geen welkoms ceremonie. Dit omdat we hiet eigenlijk niet zouden komen. We moesten naar een ander dorp maar daar konden we niet komen omdat de weg slecht was. (kon het nog slechter????)Dus we konden meteen aan de slag. Alles klaar zetten. Dan een kopje thee met een soort koekje en de intake kan beginnen.Deze dag was ook niet zo druk, omdat de mensen het ook niet wisten. We zijn wel de hele dag bezig geweest. S' middags en s' avonds dahl bath gegeten. Ik vind het echt goed te eten en soms zelfs lekker. Het ontbijt is wel even wennen. Thee met een zakje noodles. Nu vragen we voortaan heet water en doen de noodles erin. Dan is het wel lekker. Maar goed, wij dus de hele dag gewerkt. Je komt echt van alles tegen. Het tandsteen verwijderen is echt een vak apart. Brokken komen eraf. We hebben afgesproken dat wanneer het echt druk is en er heel veel zit, we alleen het front doen. Het blijven gemengde gevoelens. Als je zoveel tst verw. zijbn de tanden en kiezen daarna heel erg gevoelig voor warm en koud. En ik ben ook benieuwd hoelang het weg blijft. Natuurlijk geven we aan bijna iedere pat instructie, een tandenborstel en pasta Maar hoevaak zeggen we het in NL tegen sommige pat. voordat het blijft hangen?? Maar we doen ons best en hopen dat ze het goed oppakken. Onze slaapzaal was wederom in een school. Nu hadden ze groene matjes op de betonnen vloer gelegd wat het toch wat confortabelder maakten. Ik heb s' avonds nog met een leraar van die school gesproken en weer heel wat wijzer geworden over de nepalese gewoontes. Het huwelijk en krijgen van kinderen is toch heel anders dan in NL. Je ziet hier heel veel lich contact tussen de zelfde sexen. Maar man en vrouw verliefd hand in hand moeten we nog meemaken. Daarna bij het kampvuur gezongen en wat gedanst. Hum, een van onze tolken, is een kampioen in vermaak. Leuk om erbij te hebben. Hoofd, schouder, knie en teen doet het hiet heel goed. Rond 21.30u naar bed. Lekker geslapen. De volgende dag 5.30u weer op. Ja begint net voordat het licht wordt. als wij dan na ons ontbijt rond 7.00u naar het volgende dorp vertrokken kwamen we de eerste vouwen alweer tegen, een rug vol beladen met takken of rijst. Niet te geloven.(hadde er al een kleine dag taak op zitten)
Ik ga dit nu vast verzenden, voor ik het kwijt ben. Let aub niet op de type fouten.
xxxx van ons allemaal

• 13 November 2009 - 10:40

Sally:

Wat leuk om weer iets van jullie te horen daar in het verre Nepal. Zo te lezen is het een hele (aparte) ervaring en moeten jullie soms echt je best doen om duidelijk te maken wat je bedoelt. Maar met handen en voeten kom je een heel eind???
    Nog een paar daagjes en dan beginnen jullie alweer aan de terugreis. Hopenlijk is die ook weer behoorlijk comfortabel (net als de heenreis).
    Dikke knuffel!!